Stiri scurte: 13.10.2015

– Sumarul evenimentelor de ieri, din alta sursa:

UK MoD Denies Tabloid Reports RAF 'Ready To Shoot Down' Russian Planes Over Iraq

– In timp ce pilotilor US li s-a ordonat sa „stea la distanta de 30Km de avioanele rusesti din Siria, cam acelasi lucru li s-a ordonat de catre superiorii lor si pilotilor britanici! (Normal, si US si UK n-au venit acolo sa apere ceva, ci… „sa cucereasca daca se poate”, deci niciun motiv sa „riste”!GV)

British pilots have been allegedly instructed to avoid contact with Russian aircraft

– In razboiul asupra tarilor arabe si dezorganizarea acestora, Arabia Saudita este urmatoarea pe lista?

Su-30 fighter jet

– Noi avioane de lupta rusesti Sukhoi Su-30   de ultima generatie se adauga celor deja existente in batalia anti ISIS din Siria!

New fighter jets join Russian Aerospace Forces’ operation in Syria — Defense Ministry

  • Armata siriana sprijinita de aviatia rusa recucereste noi orase dintre cele ocupate de ISIS – VIDEO jurnal de front …

RT EXCLUSIVE: Report from the frontline where Syrian troops are fighting ISIS

Учебные пуски крылатых сверхзвуковых ракет

– Vestul e surprins ca Rusia poate lansa rachete de precizie cu raza luga de actiune de pe nave „mici” spre deosenire de US care lanseaza rachete similare de pe nave mult mai mari…

Russia’s Tiny Missile Boats Pack Huge Punch – Military Expert

express_logo

Putin

-Peste 70% dintre britanici sunt de acord cu campania lui Putin anti ISIS din Siria!

More than 70% SUPPORT for Vladimir Putin’s bombing campaign despite Middle East tensions

– Avioane cargo americane livreaza 50t de munitie catre gruparile rebele siriene!

U.S. delivers 50 tons of ammunition to Syria rebel groups

Saudi Arabia Supplies Militants in Syria with TOW Antitank Missiles

– Aeabia Saudita livreaza rachete antitank TOW catre rebelii srieni.

Saudi Arabia Supplies Militants in Syria with TOW Antitank Missiles

– In presa US se spune ca „liderii Irakului prefera sa apeleze la Rusia decat la US pe care acum ii considera „neseriosi”, in lupta anti ISIS!

Iraq Prefers Dealing With Moscow Rather Than Washington – US Media

In this photo taken on Wednesday, Oct.  7, 2015, Syrian army personnel load howitzers near the village of Morek in Syria. The Syrian army has launched an offensive this week in central and northwestern Syria aided by Russian airstrikes. (AP Photo/Alexander Kots, Komsomolskaya Pravda, Photo via AP)

– La Washington DC e vanzoleala mare si se da vina pe CIA si alte agentii de spionaj pentru campania Rusiei din Siria si situatia din Siria in general! ( Deci s-a intrat in faza „cine-i de vina”? GV)

Washington’s Civil War over Russia Intel

In this Oct. 12, 2011 file photo, supporters of the Syrian government hold a pro-Russian banner to show their support for President Bashar Assad and to thank Russia and China for blocking a U.N. Security Council resolution condemning Syria for its brutal crackdown, during a demonstration in Damascus, Syria.

– „Hegemonia Americii asupra lumii s-a terminat, datorita Rusiei!” scria luni ziarul  german  Der Spiegel.

US World Hegemony Over Thanks to Russia – German Media

  • 1300 de palestinieni au fost impuscati de israelieni in ultimele 11 zile!

Over 1,300 Palestinians Shot in Last 11 Days

-Diplomatul francez  Eric Danon spune: stati linistiti, nu exista niciun pericol de razboi intre Rusia si US di cauza bobardamentelor din Siria.

Calm Down Everyone: There is No Risk of Global War Between US, Russia

Russian President Vladimir Putin and newly reelected Belarusian leader Alexander Lukashenko have discussed details regarding the establishment of a Russian airbase in Belarus, Kremlin spokesman Dmitry Peskov said Monday.

– Putin si Lukashenko discuta despre amplasarea unei  baze militare in Belarus.

Putin, Lukashenko Discuss Details of Establishing Russian Base in Belarus

  • Daca Rusia va fi atacata, Belarus va fi alaturi de Rusia. spune Lukashenko.

Belarus Will Side With Moscow if Russia is Attacked – Lukashenko

Leader of CDU Bavarian allies Christian Social Union (CSU) Horst Seehofer

– PM al Bavariei Seehofer spune ca fara Rusia nu poate fi rezolvat conflictul din Siria.

Bavarian PM Turns to Putin for Help on Syria After Threats to Sue Merkel

Migrants wait to board buses on a field, after they crossed the border with Serbia, near the village of Babska, Croatia September 24, 2015

– Seful ,  miscarii politice Dveri din Serbia sune ca „UE vrea sa faca din Serbia un centru de receptie al refugiatilor in schimbul aderararii la Uniune”

EU Plans to Turn Serbia Into Refugee ‘Colony’ in Exchange for Membership

– Sherifful Clarke : „Daca Obama vrea sa dezarmeze populatia, ar trebui sa inceapa cu echipa lui de paza”!

 https://youtu.be/CaC-IO-P0nw

SHERIFF CLARKE: IF OBAMA WANTS TO DISARM PEOPLE, ‘HE SHOULD START WITH HIS SECURITY STAFF’

– Steven Seagal: „Impuscarile la gramada ce au loc in US sunt ” aranjate” !

– Mercedes-Benz, Honda, Mazda si Mitsubishi se alatura listei tot mai lungi de producatori auto care „insala testele de emisii noxe” pentru automobilele lor diesel! De fapt aceasta campanie are legatura cu excrocheria incazirii globale si restrictionarea dreptului la circulatie a persoanelor si impunerea de noi taxe din care sa fie sponsorizat „guvernul mondial”! Aceeasi presedinti de mati companii sedeau laolalta la masa reuniunii Bilderberg, iar acum fac ceea ce s-a hotarat acolo!

Gov’t tests are designed to eradicate internal combustion engines

– HAARP cotroleaza uraganele si creaza gauri in stratul de ozon, dovada incontestabila!

https://www.youtube.com/watch?v=GtHwHdnnvt8&feature=youtu.belogoU

– O semisecreta  adunare internationala a judecatorilor, planuieste sa faca „ilegal” sa pui la indoiala  teoria „schimbarilor climatice”!

Judges plan to outlaw climate change ‘denial’


20 comentarii on “Stiri scurte: 13.10.2015”

    • WildWind spune:

      Tu de-abia acum te-ai conectat la Internet?
      Fundatia Keshe, in ultimii ani, de mai multe ori in fiecare an, anunta ca va face publica, in mod gratuit, tehnologia reactorului lor cu plasma…
      Anul trecut chiar a invitat toate guvernele lumii sa se alinieze la coada ca sa le dea tehnologia. Mai mult, a amenintat guvernele ca daca nu vor trimite reprezentanti la conferinta de presa, Fundatia Keshe va trimite prin e-mail la toti oamenii de stiinta din lume, planurile reactorului.

      • George Valah spune:

        Le-au trimis format pdf, am si postat la vremea respectiva link. Problema e ca respectivul motor/generator era destul de complicat pt a fi realizat artizanal si costa cam 2000 euro … nu mai stiu la ce putere livrata – nu f mare! Apoi, bazdagania mai face si ceva zgomot cand merge, deci … unde o pui?

        • WildWind spune:

          Un sistem complet de panouri fotovoltaice cu acumulatori si invertoarele aferente costa mult mai mult de 2000 euro, ca urmare costul ar fi o problema minora.
          Si grupurile electrogene fac zgomot, dar pentru asta solutia e simpla: carcasa fonoizolanta. Problema minora si asta.
          Pentru cei care nu stau la bloc, nu e o problema nici unde-l pui. Sau, se poate construi unul mai mare, care sa alimenteze un bloc, un cartier sau un oras.

          Problema mare este ca „Fundatia” Keshe a trimis o documentatie bullshit.

        • George Valah spune:

          La 2000 E iti iei sistemul mixt : panouri solare monocristaline + turbina eoliana si baterii cu gel si iti mai si raman bani! Culmea: poate ar trebui sa ne grabim, caci de la anul vor sa puna contoare „smart” care transmit datele direct la furnizor si…. emit radiatii m.u. mai mult decat un turn de telefonie! Vrei sa ai aa ceva la 1-2 m de patul in care dormi tu sau copiii?

        • WildWind spune:

          Daca faci un calcul real pentru un sistem complet off grid la o familie de 4 persoane nu prea ai cum sa iesi sub 10000 de euro, chiar daca ti-l montezi singur. Asta daca iei un sistem de calitate pe care sa te poti baza ca panourile te duc spre 25 de ani, acumulatorii ii schimbi la 5 ani, iar de la invertoare sa speri la 15 ani, in conditiile unui proiect bine gandit si executat. Asta in cazul ca vrei sa ai energie pentru a alimenta consumatorii uzuali ai unei case in conditiile cele mai grele, adica iarna. Daca vrei sa te joci cu „carcase” ieftine care au forma de acumulatori sau invertoare, o sa ai surprize.

          Pentru informatii profesioniste despre radiatiile electromagnetice si cum ar trebui proiectata o casa holistic si sustenabil, iti recomand The Institute of Building Biology.(www.baubiologie.de). In domeniul asta ei au pus coada la pruna.

          Efectele daunatoare ale contorului „smart” sunt mult exagerate. Nu e cu nimic mai daunator decat un telefon mobil, un modem wifi, un telefon DECT, sau o tableta legata wifi. Daca e sa discutam de radiatii electromagnetice, mult mai daunatoare sunt mult laudatele becuri „economice”. Cel putin contorul nu e linga tine in camera, asa cum sunt becurile „economice”. Din pacate, nu prea se stie, dar becurile „economice” sau CFL(compact fluorescent lamp) sunt mult mai daunatoare decat orice altceva, datorita numarului lor si a distantei mici fata de ocupantii unei case sau apartament. Ca sa nu mai vorbim ca „lumina” pe care o dau, e un gunoi, nu e lumina.

          E mult de discutat si pe tema asta. Cel mai important lucru este ca, cel putin in dormitor, sa nu ai, daca se poate, absolut nici un aparat electric. Nici macar banalul ceas-radio care functioneaza la priza. Ideea e, ca macar noaptea cand dormi, atunci cand organismul are cea mai mare nevoie sa fie lasat sa se refaca, sa-i dai sansa asta.

        • George Valah spune:

          Sa le luam pe rand

          Iarna panourile fotovoltaice sunt mult sub puterea nominala, iar daca se acopera cu zapada, pa! Vara le scade randamentul daca se incalzesc, oricum cel mai slab dintre ele (daca sunt inseriate) dicteaza … Asa ca iarna si in general m-as baza pe morisca de vant. La 4 persoane consumul zilnic nu cred ca trece de 4-6 KW (fara ac). Considerand 8h de luminozitate cu 4 panouri 200W acoperi necesarul. Morisca de vant (la min 400W) e „supliment”. Pentru stocare 4-6 baterii te acopera. Bineinteles ca se trece pe iluminat cu LEDuri nu fol. incalzitoare electrice pt apa calda ci captatoare solare (120l rezervor cu circulatie naturala, fara pompa!)
          Costuri:
          550 RON panoul X 4 =2200
          Generator eolian(limitatorul ei de sarcina inclus!) 2300RON
          4 baterii a 600/buc =2400
          Limitator incarcare, convertor, tablou electric conectori, conductori, lampi LED=2000
          TOTAL1 cca 90.000 RON = 2000 E!
          Un sistem complet de incalzire solar apa cu tuburi vidate „in magazin” 1600 RON.
          Fitingaraie, tevi Pexal = 400 RON
          TOTAL2= 2000 RON
          TOATAL INST> COMPLETA: cca 2500 E! (Departe de 10.000!)

          Atentie: panourileoricat de bune si de firma, isi pierd in timp randamentul chiar daca durata de viata e 25 ani. E deci preferabil la pret comparabil unele mai ieftine care sa le schimbi la 15 ani si oricum cheltuiala e repartizata in timp mai usor decat sa vii de la inceput cu o suma mare!

          Contoarele smart nu emit continuu ci pulsatoriu. In momentul pulsului, intensitatea de emisie e muult mai mare ca la un tel mobil sau a altui disp similar! Si nu e vorba de „un singur contor” ci de toate din fiecare scara de bloc si blocuri! Practic mergan pe strada deja esti fiert int-un camp al tuturor contoarelor din jur! In cazul „caselor”, contorul e pus pe un perete exterior iar de cealalta parte e patul copilului! Iar asta, constant pt toti anii ce vor urma!

      • WildWind spune:

        Nu mi-e clar pe baza caror calcule ai dimensionat tu sistemul despre care vorbesti si nici ce echipamente poti achizitiona de sumele pe care le propui tu. Cred ca nici macar cele mai „stifturi” echipamente nu le poti lua la sumele pe care le propui tu. Poate pentru o cabanuta cu locuire discontinua sa fie destul ce ai propus tu. Nu am atat de mult timp incat sa intru in toate detaliile dar, ca sa-ti faci o idee mult mai aproape de adevar, vezi de ex. aici: http://www.sistemeeco.ro/calcul_180kw_luna.html

        Inafara de cazurile particulare(varf de munte, malul marii, etc), turbinele eoliene sunt cel mai prost mod in care poti sa-ti investesti banii.

        Un panou cu tuburi vidate(36-40 tuburi) de calitate satisfacatoare se invarte in jurul a 1000 euro. Doar un panou. Daca vrei sa ai apa calda incalzita solar si iarna discutam de minim 3 panouri, asta in cazul unei familii care stie sa economiseasca.O pompa pentru recirculare, de calitate, costa 400 lei. In functie de sistemul pe care il alegi(back drain sau presurizat) iti trebuie o gramada de alte componente, nu doar tevi si fitingaraie. Ai uitat complet de faptul ca iti trebuie si un acumulator de apa calda(puffer). Cauta si singur preturile la acumulatori. Vezi si ce inseamna ca pret un acumulator cu stratificare.
        In cazul in care vrei ca instalatia solara sa-ti furnizeze si aport la incalzirea locuintei treaba se complica exponential.

        Lucrurile dpdv energetic se simplifica daca mergi pe varianta de casa pasiva. Dar se complica pe partea de constructii.

        • adabi spune:

          nu ma pricep si de aceea intreb pe altii, sperand sa ma lamureasca.
          privind videoclipul de mai jos, in zilele cu soare avem un punct care are 5000 de grade (zice in clip). deci ai posibilitatea sa incalzesti constant o apa pana o faci abur,

          iar pe principiul stocarii energiei, nu pot stoca in lucru mecanic cu ajutorul turbinei, si niste scripeti etc, energia electrica? sau in orice alta forma, o vand la stat, si cand am nevoie sa consum tot sunt pe zero..

          sau pe principiul acesta gravity light

          voi ce spuneti?

        • George Valah spune:

          Nu chiar asa… Poti focaliza lumina, exista „cuptoare solare” pentru gatit, centrale electrice solare exact pe principiul asta: se face abur intr-un generator care invarte apoi o turbine si un gen. el….

          Cea mai eficienta forma de stocare a energiei e cea chimica (baterii) Gravitational exista centrale hidro cu pompare-acumulare, in gol de sarcina se pompeaza apa din aval la loc in lacul de acumulare,,,

        • George Valah spune:

          „Eu mi-am facut singur” un sistem solar de apa calda conceptie proprie … Am fost f multumit de el si m-a cotat 300 RON. :0) . La volumul de stocare de 60l apa calda era perfect functional vara la o familie de 3 persoane! Asa ca „am verificat practic” ce si cum… Cunosc teoriile din carti despre toate sistemele si cu circulatie fortata si termosifonare. La 1400W/m2 cat e media radiatie solara la noi in tara, nu e nevoie nici de materiale scumpe (tevi Cu) nici de nu stiu ce suprafete de zeci de tuburi captatoare… Si nici de circuit primar si secundar cu schimbator intermediar de caldura, pompare, automatizare, etc! Oricum chiar si cele vidate sunt folosibile pana la +5C doar in teorie pt ca practic iarna nu te poti baza pe asa ceva si cateva zile insorite!
          Eficienta sistemului nu e data de randametul de transformare al en solare in apa calda sau electricitate, ci de raportul energie obtinuta(de oricare)/pret de cost investit+costuri de functionare. De aceea un sistem cu cele mai bune si scumpe materiale nu se va amortiza NICIODATA! Prin anii 90 asa ceva costa pana in 10,000$… La un calcul elementar rezulta ca nici in 20 de ani nu iti scoteai banii, plus ca acesta se defecta (depuneri de piatra pe tevi) etc!

          Panourile cu tuburi vidate de sticla din comert au cam 10 tuburi, absolut suficient la 100l apa calda! Pt ca nu se produc 100l/zi apa ci … ai aproape continuu apa calda la discretie, probabil cateva sute litrii zilnic!

          Pentru dimensionarea sistemului electric fotovoltaic sunt filmulete pe net , f detailate cu calcule si mai ales practice… O sa caut daca te intereseaza, pusesem deoparte cateva… da nu mai stiu pe unde🙂

        • WildWind spune:

          A, e clar de unde vine diferenta de opinii. Tu te referi la sisteme cap-coada DIY iar eu ma refer la sisteme „de firma”.

          De ex. cand spun „panou solar 4 anotimpuri” eu ma refer la un panou cu tuburi vidate cu heat pipe. Ca sa-ti incalzesti apa pe timp de vara, poti si cu un butoi negru pus pe acoperis sau undeva unde se poate bronza la soare. Ca sa incalzesti solar apa iarna, ai nevoie de heat pipe vacuum tubes cu sau fara seasonal heat storage.
          In privinta amortizarii costurilor, cam ai dreptate. Dar ai dreptate doar daca discutam despre un consum de apa calda intr-o zona bransata la retele. Daca discutam de o casa off grid nu se mai poate pune problema amortizarii, pentru ca nu mai ai termen de comparatie.

          Totusi, exista o solutie care poate fi amortizata intr-un timp rezonabil. In cazul in care oricum vrei sa-ti faci o sera, lucrurile se pot simplifica. Poti sa colectezi si sa stochezi caldura acumulata in sera in zilele insorite din oricare anotimp, caldura pe care oricum trebuia s-o ventilezi. Stocarea, cel mai ieftin, se poate face in solul de sub casa. Caldura se extrage cu o mica pompa de caldura. O sa ai destula caldura acumulata si pentru incalzirea casei nu numai pentru apa calda menajera, daca e o casa eficienta energetic.

          Mutumesc, dar nu e nevoie sa cauti fimuletele, sunt bine documentat pe tema asta.

        • George Valah spune:

          Chiar si in cazul unei casute off grid urmaresc pretul de cost… Adica ce poate fi f eficient vara devine nerentabil (ca investitie) iarna si atunci trebuie altceva: vechea soba cu lemne! Lemnul, cel mai perfect acumulator solar! Pompele de caldura cu apa din puturi de dancime… sunt o solutie, desi consuma multa electricitate, pe care …de unde o iei?!
          Daca sa zicem nu ai nici lemne (greu de crezut la o cabana la munte!) mai e solutia bio, in sera se poate fol caldura degajata de fermentarea deseurilor organice, balegar+frunze… In general sistemele combinate sunt mai eficiente decat cele unice, care devin nerentabile in conditii de clima variabila… Ideal e sa ai un mic curs de apa in apropiere sa-ti instalezi o turbina hidro… dar si acolo sunt probl in caz de torente!

          Si eu sunt interesat de asa ceva, de o cabanuta off grid … dar caut functionalitate la un pret rezonabil… Pt en solara, eficienta de utilizare max a fost realiata vara in cazul …producerii ghetii, in instalatii cu amoniac! …
          Mai cautam, mai vb…🙂

        • WildWind spune:

          Eficienta maxima de utilizare la panourile fotovoltaice poate deveni un deziderat doar in cazul in care esti legat la retea, ai contor bidirectional si debitezi in retea surplusul de energie pe care il produci in zilele insorite de vara. Surplusul pe care l-ai debitat vara ti-l iei inapoi iarna. Adica, conceptul de net zero energy. La noi, desi se discuta de vreo 5 ani, inca nu s-a inclus in lege aspectul asta.
          Nici macar cei cu parcuri fotovoltaice nu-si bat capul cu racirea panourilor. Pentru sisteme „home dedicated” exista panouri hibride fotovoltaic+solar in care circula angigel prin niste tuburi integrate in spatele panoului fotovoltaic. In felul asta racesti panoul si preincalzesti si apa. Nu a prea prins ideea, datorita complicatiilor si pretului.
          Oricum, pentru off grid n-are nici o relevanta scaderea de randament din cauza incalzirii. Daca iti dimensionezi sistemul ca sa ai destula productie iarna, vara oricum o sa ai prea multa. Problema se poate rezolva prin montarea la unghi mai apropiat de 90grade, undeva in zona 65-70grade. Iti creste eficienta iarna si iti scade incalzirea vara.

          Pompele de cadura apa-apa, cu puturi de adincime sunt departe de ideal. In primul rand datorita costurilor de forare plus ce ai spus tu. Cel mai bine este sa iei caldura de sub casa, unde ai acumulat-o primavara, vara, toamna si in unele zile de iarna. Costuri de forare zero si ai nevoie doar de o mica pompa de circulare a lichidului prin bucle, care nu mai trebuie sa fie din materiale speciale. Banala teava de HDPE care se foloseste si la instalatiile de apa e foarte suficienta.

          Lemnele sunt, intradevar, cel mai eficient panou solar. Dincolo de problemele de logistica si aprovizionare, mentenanta la cos, strapungerea acoperisului, CO, etc., mai au o problema. Trebuie sa faci focul si primavara, vara si toamna ca sa ai apa calda.

          Nu numai viiturile sunt problema la microhidro. Si anii secetosi pot fi o problema. In Romania o problema mare sunt Apele Romane. Te vor cocosa cu dosare si paradosare de autorizare si trebuie sa le platesti si pentru apa turbinata. Cunosti ideea, apa de fapt nu e noastra, e a lor.

          Vis-a-vis de caldura cu deseuri organice, cauta „compost heating” metoda Jean Pain. Daca vrei sa folosesti si balegar o sa ai nevoie si de niste paricopitate ierbivore care vin cu alt set de probleme.🙂

        • George Valah spune:

          Sistemul „meu primul experiment” de apa calda l-am facut „serpentine” din tevi PVC de 50 cu un fel de colector de 110 in forma de U (inferior-superior) prin interiorul caruia trece un furtun alimentare apa rece si un dom cu flotor. Nu am vrut „rezervor” de stocare pt ca am pus totul pe acoperis si greutatea sa fie repartizata uniform… Fara „cutie” acoperita cu sticla, fara inclinare 45grd direct culcat pe acoperis… In fond toate detaliile aveau importanta fie pt randament fie pt a fi compact, dar acolo nu ma interesau astea, spatiu berechet! Rezultatul a fost peste asteptari: consumam apa la discretie din martie pana in octombrie, frigea! Noaptea foloseam sistemul electric incalzire apa instant daca aveam nevoie! Cost sistem: 300 lei! PVC -ul de „sanitare” vad ca rezista bine la UV ger, etc! Acum am alta instalatie dar am lasat-o pe aia acolo sa vad cum se comporta… 🙂

          La o cabanuta off grid pornesc de la ideea ca „nu e locuinta de iarna” cel mult ocazional cateva zile. Deci sistemul se dimensioneaza pt o rezerva in baterii de 2-3 zile, daca nu ar putea fi incarcate de loc! De aceea nu o sa iau multe panouri fotov pt ca la cer acoperit tot nu ajuta „numarul lor” … dar o morisca de 400W (gasita pe net) ar ajuta mai ales iarna.
          Consumatori: TV, laptop, frigider ( iarna?) iluminat… consum simultan varf, cca 300W…
          Vara, e mai simplu, cu panourile..
          Lemnele sunt f bune la incalzit, caldura placuta, miros de brad… Se gasesc relativ usor, cel mai ieftin sist de incalzire! Cosul se poate scoate si in lateral apoi exterior sus, nu treb curatat des daca arderea e buna si asa treb sa fie! La o cabana rar fol iarna, neglijabil!
          Apa calda primavara – toamna cu inst solara, nu foc… Bineinteles ca toate astea sunt vakabile nu pt „o vila” ci pt o cabana 1-2 camere, eventual constructie din lemn…

          Mai sunt si „alte” variante, depinde de unde va fi amplasata cabanutza…

        • WildWind spune:

          Niciodata nu mi-am pus problema sa gandesc vreun design pentru o cabanuta. Toate variantele de design le evaluez pentru a le putea integra intr-o casa pentru o familie de 4 persoane, construita la un standard de eficienta peste standardul de casa pasiva si peste standardele eco building biology institute.

          Pe toate canalele ni se povesteste despre cat de bine este sa consumam legume-fructe. Doar ca ceea ce se poate cumpara, stim bine, este de o calitate inferioara rahatului. Daca ar fi sa discutam despre conceptul de „rahat organic”, atunci rahatul organic cred ca ar fi superior ,ca si caracteristici nutritionale, fata de produsele pe care le putem cumpara in ziua de azi de la magazine sau din piata. Asa ca, vrand nevrand am ajuns la concluzia ca trebuie neaparat sa includ in proiect si o sera. Un tip de sera aproape complet necunoscut la noi. „Solar greenhouse” ii spun cei de limba engleza. Axa de orientare e invers decat la serele normale, care sunt orientate N-S. La asta axa este E-V, doar peretele dinspre sud este transparent, restul peretilor si tavanul, sunt foarte bine izolati. Are caracteristici din toate punctele de vedere peste sera clasica. Unul dintre avantajele mari este ca poti sa ai recolte tot timpul anului, fara pauze iarna. Atat de eficienta este energetic, incat asa am ajuns la ideea de a acumula caldura din sera sub casa. Ca urmare dispar din ecuatie tuburile vidate heat pipe si toate problemele aferente unei instalatii solare, inclusiv costurile aferente, despre care bine spuneai tu ca nu se amortizeaza niciodata. Fotovoltaicele, aparent, nu prea am cu ce sa le inlocuiesc.

          Referitor la cabanuta, eu nu am reusit niciodata sa inteleg utilitatea unei cabanute sau case de vacanta, care pe linga costuri, te mai si leaga de acelasi loc. Majoritatea iesirilor o sa trebuiasca sa le faci la cabanuta. Pe banii cheltuiti cu constructia si intretinerea(furturi, vandalizari) unei cabanute poti, toata viata, sa mergi in fiecare weekend la alta pensiune.

          Singura „utilitate” a unei cabanute ar fi in scenariul „prepper”,”survivalist”. Intr-un scenariu de tip „Mad Max”, o cabanuta, care trebuie obligatoriu sa fie la mama dracu’ in munti, ar fi intradevar extrem de utila. Am studiat mult si aspectul asta si am ajuns la concluzia ca, cel putin din motive imputabile „lor”, nu vom ajunge la un asemenea scenariu, pentru ca nu ar fi in avantajul „lor”. Se vede clar, dupa cum trag sforile, ca nu-si doresc Mad Max. Mai degraba isi doresc 1984 Orwell.

          Ca urmare cabanuta ar mai putea fi utila in caz de dezastre naturale majore gen megavulcani, meteoriti, etc. Dar probabilitatea e atat de mica, incat nu se justifica investitia. Mai degraba ar trebui sa fim atenti la racirea globala, pentru ca racirea a inceput deja. Glaciatia cea mare, in toata splendoarea ei, probabil ca se va intampla peste sute sau mii de ani. Deci probabilistic, daca gandim pe termen mediu(noi, copiii si nepotii), ar trebui sa luam in calcul doar racirea globala moderata.

    • WildWind spune:

      A, era sa uit. Singurul lucru pe care si-l doreste „Fundatia” Keshe este sa apesi pe butonul „Donate”.

  1. Ecaterina spune:

    70% din ce? Din 40 % populația albă atee sau din 60% populația neagră musulmană?…


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s